Mata Bertutup

Awan tersebut mendakap sebuah ribut di atas jalan.
Kau sedang bermimpi,
atau paling kurang mata kau sedang bertutup.

Dan kasih lemah ini yang kau bina dalam kedegilan kau.
Kini ia memohon untuk udara,
dalam nafas perubahan yang tiba-tiba

Sedang ombak ini menghempas tebing lebuhraya,
aku terlalu takut jika ia membanjirkan aku dari sini.
Apabila jalan raya bertukar menjadi jalan air,
ia tidak pernah bawa pulang.

Kau berpatah kembali dan kau hala ke arah tingkap.
Kini hujan sedang turun dan demi tuhan,
kau sangat cantik.
Dan aku sangat tidak puas,
masih berdoa untuk kau menahan pemergian kau.
Ya kita masih punya masa.
Dan dalam fikiran aku, lengkungan ini boleh dipacu lurus.

Sedang ombak ini menghempas terhadap tebing lebuhraya,
aku terlalu takut jika ia membanjirkan aku dari sini.
Apabila jalan raya bertukar menjadi jalan air,
ia tidak pernah bawa pulang.

Aku minta maaf untuk segala apa yang aku perlu katakan
Dan aku minta maaf,
aku menolak tangan kau jauh.

Dari radio itu,
aku tolak tangan kau jauh.
Dari radio itu,
aku patut biarkan saja ia pergi.